Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKari, James; Spolsky, Bernard
InstitutionNew Mexico Univ., Albuquerque. Navajo Reading Study.
TitelTrends in the Study of Athapaskan Language Maintenance and Bilingualism. Navajo Reading Study Progress Report No. 21.
Quelle(1973), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indian Languages; Bilingual Education; Bilingualism; Language Enrichment; Language Instruction; Language Research; Linguistics; Minority Groups; Native Speakers; Navajo; Second Languages; Sociolinguistics
AbstractThis report discusses trends in the study of Athapaskan, concentrating on language maintenance and bilingualism. It presents both the potential richness and the actual poverty of studies of sociolinguistic aspects of the Athapaskan languages. Noted are two trends--(1) There is a greater interest among linguists in the studies of language in use: studies of context, of diversity, and of the sociological aspects of language which are no longer considered uninteresting; and (2) There is evidence of an increasing sense of responsibility toward the speakers of American Indian languages. The report anticipates rapid advances in the study of Athapaskan language maintenance and bilingualism. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: