Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOffice of Education (DHEW), Washington, DC.
TitelChallenges to the Disciplines: Contexts for the Liberal Arts.
Quelle(1970), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConference Reports; Higher Education; Humanities; Humanities Instruction; Humanization; Intellectual Disciplines; Liberal Arts; Teacher Education; Teacher Educators; Teacher Workshops
AbstractThis conference report begins with a statement of purpose and an outline of organization for the conference. Three topics--human development, studies for all men, and teachers and teaching--were related to the liberal arts, the humanities, and the disciplines and were to be brought to focus by three synthesizing reports after the completion of the conference. Of the two reports included here, John Zell's deals with the anxiety involved in change despite its desirability in humanizing the humanities. Paul Olsen deals with the act of teaching and its translation by purposeful action into a humanizing action; it speaks specifically of insights gained during a student strike over Cambodia. Reactions to both the content and the organization of the conference from the resource people in attendance completes the critical content of the report. Participant's names and daily schedules are appended. (JH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: