Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDermott, Cecil W.
InstitutionHendrix Coll., Conway, AR.
TitelThe Development of an Individualized Learning System for Students Studying Intermediate Algebra, Final Report.
Quelle(1973), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Autoinstructional Aids; College Mathematics; Curriculum; Educational Media; Individualized Instruction; Laboratory Procedures; Mathematics Education; Program Descriptions; Research; Tutoring
AbstractAn audio-tutorial learning system for college students studying intermediate algebra was developed by a member of the mathematics staff and was directed by student assistants. An analysis of covariance design was used to determine if students receiving help from student assistants did significantly better than those not receiving help. Results showed that when initial abilities in mathematics (as determined by Blyth Algebra pretest and College Entrance Examination Board scores) were held constant, the group receiving no help had a significantly higher Blyth Algebra posttest mean score. Both groups achieved significantly above the national average. (Author/DT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: