Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpolsky, Bernard
TitelThe Navajo Reading Study: An Illustration of the Scope and Nature of Educational Linguistics.
Quelle(1972), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Applied Linguistics; Bilingual Education; Child Language; Diglossia; Educational Planning; Educational Policy; Language Instruction; Language Planning; Language Research; Language Role; Language Tests; Language Usage; Linguistic Competence; Navajo; Reading Instruction; Second Language Learning; Sociolinguistics; Standard Spoken Usage; Teacher Education
AbstractIt is the task of educational linguistics to describe and analyze language education in all aspects. With respect to the Navajo Reading Study, it is within the realm of educational linguistics to develop and make available information that will permit the Navaho people, working through their own institutions, to make informed decisions about educational language policy. Two main questions are posed in planning educational policy for Navaho language education: (1) What is the communicative competence of children entering schools? and (2) What is the nature of the language used by children? From consideration of these and related questions, language education planning can be conducted. (VM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: