Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFahrney, Louise C. (Hrsg.)
InstitutionFlorida State Dept. of Education, Tallahassee. Bureau of Education for Exceptional Students.
TitelThe Exceptional Child in the Open Middle School.
Quelle(1972), (98 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Architecture; Articulation Impairments; Check Lists; Children; Environmental Influences; Exceptional Child Education; Handicapped Children; Middle Schools; Open Education; Program Evaluation
AbstractReported are the conclusions of a summer institute of special educators for the purpose of evaluating the appropriateness of the open-middle school for the exceptional child. The study is based on the ideas of architects Michael Bednar and David Haviland, who order exceptionalities along a continuum of intactness of the adaptive mechanism and describe environmental variables in terms of 15 basic environmental conceptualizations such as consistency, privacy, articulation among spaces, movement, and acoustical settings. Presented in chart form by severity of impairment are the intellectual, physical, social/emotional, and vocational characteristics of 10 to 14-year-old handicapped children. A mini-matrix examines the relationship between the program factor of flexibility with the 15 environmental conceptualizations. An observation check sheet is suggested as a means of evaluating whether basic environmental factors conducive to learning for exceptional children exist within a given school. Among the conclusions of the institute participants are the importance of the basic environmental conceptualizations in the effective open middle school and the need for caution in the inclusion of deaf, socially maladjusted, and emotionally disturbed children in the open middle school. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: