Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoadman, William E.; Mahan, James M.
TitelA Study of the Relationship Between the Rankings of Supervising Teacher Effectiveness and Attitude Toward Education.
Quelle(1973), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cooperating Teachers; Educational Attitudes; Higher Education; Practicum Supervision; Preservice Teacher Education; Rating Scales; Research Reports; Student Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Evaluation; Teacher Supervision
AbstractThis study ascertained the relationship between rankings of 47 supervising classroom teachers and their attitudes toward education. Independent rankings of supervisory effectiveness were obtained from 47 classroom teachers, 91 student teachers, and 12 university personnel. Each classroom teacher completed two standardized attitude toward education scales which yielded four scores. The results indicated that teachers with progressive and favorable attitudes toward education tended to be perceived by student teachers as somewhat less effective supervisors. These results are of critical import to persons concerned with effective student teacher-classroom teacher interaction in field-based preservice programs. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: