Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarver, Donald W.; Liberty, Paul G.
TitelA Comparison of Two Approaches in Factor Studies of Student Ratings of Courses and Instructors.
Quelle(1973), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Comparative Analysis; Course Evaluation; Factor Analysis; Rating Scales; Research Reports; Student Attitudes; Teacher Evaluation
AbstractResults of two factor analyses of 3,722 student ratings of engineering courses and instructors, obtained by using alternative step factoring criteria, were compared on the basis of six criteria. Results indicated that the ten factor solution obtained by using a step criterion of accounting for 70-75% of the total variance as opposed to a five factor solution containing only factors having an eigenvalue greater than 1.0 accounted for a higher percentage of the total variance, clarified factor structure, provided more useful information for administrative decision-making, and supported the view that a 1.0 eigenvalue step criterion is unnecessarily restrictive in certain situations. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: