Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKohler, P. Terence
TitelA Comparison of Open and Traditional Education: Conditions That Promote Self-Concept.
Quelle(1972), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Open Education; Research Methodology; Self Concept; Self Concept Measures; Sex Differences; Speeches; Statistical Analysis; Traditional Schools
AbstractThe study tests hypotheses derived from the proposition that open education promotes self-concept. The Sear's Self-Concept Inventory, yielding scores in six self-concept "areas," was administered to 316 students, ages 9 to 12, from six suburban schools. The Walberg-Thomas Scales rated each school as to degree of openness. No significant difference in any of the six "areas" of self-concept was found between students in the open and those in the traditional groups. Significant differences in total self-concept were found between males in open and traditional schools, between males and females in open schools, and between open schools. No correlations were found between a school's openness and the students' self-concept. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: