Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPranis, Robert W.
InstitutionChicago Univ., IL. Industrial Relations Center.
TitelTeaching Economics in Elementary Schools: Comparing Program vs. Non-Program Students and the Effect of Teacher Acquaintance with Instructional Materials.
Quelle(1970), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Research; Economics Education; Educational Testing; Elementary Education; Grade 6; Program Effectiveness; Research Projects; Social Studies; Socioeconomic Status; Statistical Data; Teacher Characteristics; Tests
AbstractThere is a growing awareness of the need to include economics as a subject in the elementary school curriculum. This research project directed by the Industrial Relations Center of The University of Chicago demonstrates that variable economic understanding in students occurs at each socioeconomic status (SES) level. Included in the study is an investigation of the effect of teacher acquaintance with the materials on student learning of the economics program. The chosen program of study, Economic Man, focuses on the economic concept of exchange. Testing instruments are described and results of the tests of economic understanding are included. Conclusions are drawn as to the effectiveness of the program and the correlation of learning with teacher acquaintance with the materials. A related document is ED 064 186. (SHM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: