Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWright, E. N.
InstitutionToronto Board of Education (Ontario). Research Dept.
TitelLearning English as a Second Language: A Summary of Research Department Studies.
Quelle(1970), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education; English (Second Language); Immigrants; Instructional Program Divisions; School Surveys; Transient Children; Canada
AbstractThis study reviews the educational background and needs of the immigrant Canadian student. His social origins are considered in a discussion of the diversity of ethnic background and educational experience which the group reflects. Remarks concerning bilingual education favor the maintenance and strengthening of existing bilingual programs. The author concludes that what is needed is a regularly updated collection of data which will readily provide current information on the numbers of different kinds of students or changing patterns of immigration. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: