Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSkailand, Dawn
InstitutionFar West Lab. for Educational Research and Development, San Francisco, CA.
TitelTeacher Education through Minicourse 18: Teaching Reading as Decoding.
Quelle(1973), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Strategies; Field Studies; Inservice Teacher Education; Instructional Systems; Microteaching; Minicourses; Reading Instruction; Teaching Methods
AbstractThe teaching of reading as a decoding process was an educational strategy used by the Minicourse 18 model of teacher education. This report analyzes the field data taken from four school test sites and assesses the effectiveness of the strategy. Multivariate Statistical analysis shows the program has a significant effect in course-approved directions of teaching behavior, but reveals little difference on teacher entry and gain scores for central city as opposed to suburban teachers. An independent study that ran concurrently with the Minicourse 18 field tests showed that student achievement favored the use of this strategy. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: