Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBowman, David L.; und weitere
TitelIncreasing Positive Self-Concept in Freshmen Education Students through Professional Development Seminars.
Quelle(1972), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Self Concept; Student Attitudes; Teacher Education
AbstractThe Professional Development Seminar (PDS), an adjunct to the freshman Orientation to Education class at the University of Wisconsin-Oshkosh, was a conscious attempt to develop a more positive feeling of self-worth in students enrolled in their first professional development education course. PDS provides a small group, student-oriented, discussion approach to learning where content and formal discipline is minimized so that communication and interaction among students and with an instructor in a non-threatening atmosphere is maximized. A pre- and post-test was given to participants to determine change in self-concept. Although the lack of a control group placed limitations on the study, significant gains in dimensions were associated with growth in mental health during the PDS college freshman semester. (A 4-item bibliography is included.) (MJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: