Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAtlanta Service-Learning Conference, GA.
TitelAtlanta Service-Learning Conference Report.
Quelle(1970), (77 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Students; Community Action; Community Services; External Degree Programs; Higher Education; Internship Programs; School Community Relationship; Service Learning
AbstractPersons concerned with both higher education and community service came together in mid-1969 to discuss the pros and cons of service-learning programs and to determine the need for such programs. The participants at the conference recommended: (1) that colleges and universities encourage student community service, assist in assuring disciplined learning as part of this service, and award academic recognition for the learning acquired by students in service projects; (2) that federal, regional, and state and local governments, colleges and universities, and private organizations provide opportunities and supply the funds required for as many students as are needed and are willing to engage in service activities; and (3) that students, public and private agency officials, college faculty and staff, cooperate in the administration of programs in which students both serve and learn. (Author/HS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: