Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHess, Richard T.
InstitutionCity Univ. of New York, NY. Hunter Coll. Bilingual Education Applied Research Unit.
TitelContent Analysis Schedule for Bilingual Education Programs: Portuguese Bilingual-Bicultural Project.
Quelle(1972), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiculturalism; Bilingual Education; Cognitive Development; Content Analysis; Curriculum Design; Educational Finance; Elementary Education; English; Grouping (Instructional Purposes); High School Students; Junior High School Students; Learning Theories; Portuguese; Preschool Children; Program Costs; Program Evaluation; Self Esteem; Sociolinguistics; Tutoring; California
AbstractThis content analysis schedule for the Purtuguese Bilingual-Bicultural Project of Artesia, California, presents information on the history, funding, and scope of the project. Included are sociolinguistic process variables such as the native and dominant languages of students and their interaction. Information is provided on staff selection and the linguistic background of project teachers. An assessment is made of the duration and extent of the bilingual component, and the methods of second language teaching in general. Included is an analysis of materials, student grouping, tutoring, curriculum patterns, and cognitive development. The report also discusses self-esteem, learning strategies, the bicultural and community components, and means of evaluation. Attached are additional pages on the general objectives of the program, the impact of the first year's operations on participating groups, and excerpts from tape recordings of on-site visitations. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: