Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLivingston, Samuel A.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for the Study of Social Organization of Schools.
TitelSimulation Games and Political Attitudes: The Importance of Role Identification and Game Structure.
[Report No.: JHU-CSOS-R-140
Quelle(1972), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClass Activities; Comparative Analysis; Correlation; Educational Games; Experiential Learning; Game Theory; Grade 8; Instructional Innovation; Learning Activities; Political Attitudes; Role Perception; Role Playing; Simulation; Statistical Analysis; Teaching Methods; Voting
AbstractIn an experiment conducted under classroom conditions with 8th grade students, the simulation game "Democracy" was shown to be effective at teaching that "log-rolling" is an acceptable part of the legislative process. Two aspects of the game--role identification and game structure--were shown to contribute independently to its effectiveness. However, the game proved ineffective in changing political attitudes not directly related to log-rolling. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: