Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarris, Margaret L.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelAn Analysis of Content and Task Dimensions of Social Studies Items Designed to Measure Level of Concept Attainment.
[Report No.: TR 194
Quelle(1971), (44 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Measurement; Cognitive Processes; Concept Formation; Content Analysis; Educational Research; Elementary School Students; Evaluation; Factor Analysis; Intermediate Grades; Learning Processes; Measurement Techniques; Models; Performance Criteria; Social Studies; Statistical Analysis; Task Performance; Test Construction
AbstractContent and task dimensions of social studies items were studied using factor analytic techniques. These items were developed to measure concept attainment using a completely crossed design with 30 concepts and 12 tasks. Conventional factor analyses were performed, separately for boys and girls, for concept scores and for task scores. Three-mode factor analyses were performed. The main conclusions drawn from the results of the conventional factor analyses are that all 30 of the concepts are measures of a single functional relationship existing among the concepts and that all 12 tasks are measures of a single underlying ability or latent trait. The three-mode results indicate that there are no important concept-task interactions for the idealized persons; thus it is reasonable to regard the concepts and the tasks as being two independent modes. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: