Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeyer, William J.
InstitutionSyracuse Univ., NY. Syracuse Center for Research and Development in Early Childhood Education.
TitelThe Adaptive Behavior Rating Scale.
Quelle(1972), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAffective Measures; Behavior Rating Scales; Intelligence Tests; Kindergarten Children; Maturity Tests; Preschool Children; Psychological Testing; School Readiness Tests; Social Development; Test Construction; Test Results; Stanford Binet Intelligence Scale
AbstractA scale to identify important behaviors in preschool children was developed, and ratings were related to more traditional indices of development and academic readiness. Teacher interviews were used to identify 62 specific behaviors related to maximally adapted and maximally maladapted kindergarten children. These were incorporated into a five-point rating scale consisting of all positive statements which was used in the study as the Adaptive Behavior Rating Scale (ABRS). The resulting scores of two studies using this scale were correlated with the results of Stanford-Binet and Draw-a-Line child assessment measures. The study found a significant but not high relationship, indicating that social competency provides some evidence about the child's intellectual functioning. (DJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: