Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerman, Louise M.
TitelAccountability Which Transcends.
Quelle(1972), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Administrator Responsibility; Affective Objectives; Behavioral Objectives; Cognitive Objectives; Curriculum Enrichment; Educational Needs; Educational Objectives; Open Education; Student Responsibility; Teacher Responsibility
AbstractThis paper considers the narrow goals characteristic of most accountability programs, discusses methods for transcending these limited goals (linking goals to broad society values), and suggests steps that supervisors can take to implement accountability in an open system. The author argues that students, administrators, and teachers must be mutually accountable. The author sets forth such methodologies for linking goals to broad society values as (1) setting noncognitive goals; (2) establishing systems to monitor and evaluate the effectiveness of innovative, open curriculums; (3) evaluating achievement in more than basic skills; (4) providing for more diversity in curriculums; and (5) providing for contemplative as well as analytic thinking. (JF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: