Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFeitler, Fred C.
TitelA Study of Principal Leader Behavior and Contrasting Organizational Environments.
Quelle(1972), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrator Role; Classification; Democratic Values; Elementary Schools; Job Satisfaction; Leadership Styles; Leadership Training; Literature Reviews; Measurement Instruments; Organizational Climate; Principals; Speeches; Teacher Administrator Relationship; Teacher Attitudes
AbstractThis study examined existing relationships between the leader behaviors of elementary school principals and the organizational processes of their schools. T-tests were used to determine significant relationships between leader behaviors (measured by the Leader Behavior Description Questionnaire-Form XII) and contrasting school typologies (described by the Profile of a School instrument.) The sample was composed of 23 schools and 412 teachers. Four leader behaviors -- tolerance of freedom, consideration, integration, and tolerance of uncertainty -- were found to be significantly higher for schools having participative group organizational processes than for schools described as having more authoritative processes. Implications for organization development and research are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: