Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFowler, John M.
TitelThe Environmental Theme in Physics Education.
Quelle(1972), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Science; Course Descriptions; Curriculum Development; Ecology; Educational Trends; Environmental Education; Instruction; Natural Resources; Physics
AbstractThe characteristics and differences between the various approaches to utilizing environmental themes and issues in college physics classes are reviewed in this paper. These physics courses are grouped into three categories: introductory level, upper level, and seminars. The upper level courses generally involve the application of rather sophisticated physics and mathematics to the understanding of environmental problems. Two categories of introductory level courses are recognized: one kind attempts to familiarize students with current environmental problems as its main goal and the other has goals more closely related to traditional physics, with the understanding of environmental problems being secondary. Examples of these approaches are described, including the author's course,"Energy and the Environment," at the University of Maryland. A short bibliographic resource list useful to prospective course designers is provided. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: