Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHill, Joseph E.
InstitutionPhi Delta Kappa Educational Foundation, Bloomington, IN.
TitelHow Schools Can Apply Systems Analysis. Fastback Series, No. 6.
Quelle(1972), (37 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Decision Making; Educational Administration; Educational Objectives; Input Output Analysis; Management Systems; Mathematical Models; Program Development; Systems Analysis; Systems Approach; Systems Concepts
AbstractThis pamphlet presents a general description of the systems approach as applied to education, and gives verbal and mathematical model examples of its application in educational administration. The basic aims of the systems approach are to (1) identify major objectives of a program plan, (2) define programs that can effect the planned goals, (3) identify human and financial resources of specific types required by the objectives, and (4) analyze systematically the options available. The examples provided make use of this systems approach to plan a general education curriculum for a large multicampus community college. (RA)
AnmerkungenPhi Delta Kappa, 8th & Union, Box 789, Bloomington, Indiana 48401 (Individual fastback, $.50, prepaid. Set of six, $2.00, quantity & membership discounts)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: