Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeterfreund, Stanley; und weitere
InstitutionPeterfreund (Stanley) Associates, Inc., Englewood Cliffs, NJ.
TitelInnovation and Change in Public School Systems.
Quelle(1970), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrative Problems; Administrator Role; Communication Problems; Decision Making; Educational Change; Educational Innovation; Educational Objectives; Educational Policy; Educational Research; Management Systems; Public Schools; Relevance (Education); School Districts; Staff Role; Superintendents; Teacher Attitudes; Teacher Role
AbstractThis document contains highlights of three years of research begun in 1967 that probed the decisionmaking structure of the education field, its politics, people, and forces. Twenty-five public school districts were studied and visited in the course of this research; nine districts were studied and analyzed in depth. A study of occupational dynamics, the research emphasized explaining and analyzing the roles of each member of the educational establishment, and concentrated on innovation in public school systems. The study attempted to identify the most influential factors that lead to innovation and to define the problems that inhibit change in education. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: