Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRaichle, Henry F.
TitelAn Evaluation Report on the Modular Schedule of Northeast High School, St. Petersburg, Florida.
Quelle(1972), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Educational Status Comparison; Flexible Schedules; Flexible Scheduling; High Schools; Individualized Instruction; Open Education; Program Costs; Program Evaluation; Self Actualization; Student Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractThe education program of Northeast High School is based on the philosophy that education should be an experience in which students control some of their own learning experiences and learn how to handle them. This report describes modular scheduling, student achievement, and student and teacher attitudes toward modular scheduling. In a survey of attitudes, 95 percent of the students and 85 percent of the teachers preferred the modular over the traditional schedule. Also discussed are program costs, grade distribution, placement tests, dropout and attendance comparisons, class skipping, the open campus, the lunch program, and student use of unscheduled time and the media and resource centers. (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: