Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBattig, William F.
InstitutionColorado Univ., Boulder. Inst. for the Study of Intellectual Behavior.
TitelInterference During Learning as a Sources of Facilitation in Subsequent Retention and Transfer.
Quelle(1972), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Processes; Learning; Learning Processes; Learning Theories; Memory; Psychological Studies; Retention (Psychology); Transfer of Training
AbstractThe author's stated purpose is to convince the reader that there is practical and theoretical importance in a general principle whereby the greater the amount of interference present during the initial learning of a particular task, the better the subsequent retention to new situations. The author attempts to convince the reader with empirical data showing that interference during learning facilitates subsequent retention or transfer, and also attempts to describe this relationship in a way that makes good intuitive sense. On the basis of the empirical evidence presented, it is concluded that these psychological experiments on the effects of intratask interference during original learning on subsequent retention or transfer, leaves no alternative but to take seriously the facilitative nature of these effects. The need is also expressed for research conducted in educational and applied-learning settings, rather than the psychological laboratory, to determine whether the principle can in fact be generalized to nonlaboratory situations. (BW/Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: