Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrent, John H.; und weitere
TitelEffectiveness of University of Illinois Committee on School Mathematics (UICSM) Stretchers and Shrinkers and Motion Geometry Materials in Improving Arithmetic Ability.
Quelle(1972), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Curriculum; Curriculum Evaluation; Grade 7; Grade 8; Instruction; Mathematics Education; Research; Secondary School Mathematics; Textbooks
AbstractThis study compared the relative effectiveness of the new University of Illinois Committee on School Mathematics (UICSM) "Stretchers and Shrinkers" and "Motion Geometry", mathematics materials with traditional mathematics materials in improving arithmetic ability of underachievers. Data on arithmetic computation, concepts, and application of random samples of seventh and eighth grade students at one junior high school were obtained and analyzed. The "t" test was used to determine possible significant differences between the control group, which used traditional materials, and the experimental group, which used the UICSM materials. The findings showed that for seventh grade students there were no significant differences. However, for eighth grade students there were significant differences favoring students using the "Motion Geometry" materials. (Author/MM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: