Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoran, Mary Lou; Koran, John J., Jr.
TitelDifferential Response to Question Pacing in Learning from Prose.
Quelle(1972), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Aptitude Tests; College Students; Memory; Prose; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Retention (Psychology); Verbal Ability
AbstractIn an experiment designed to explore the interaction of individual differences with question pacing in learning from written materials, 93 college students were administered aptitude tests representing verbal and memory abilities and then randomly assigned to treatments in which questions were placed after every one or four pages or were omitted from a prose passage. Post-test analysis of relevant and incidental retention showed that relevant retention increased with question insertion; however, no between-group differences were found in incidental retention. Multiple regression analysis of Aptitude X Treatment interactions showed that aptitude measures interacted significantly with treatment conditions for incidental retention. Tables and references are included. (Author/AW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: