Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, William M.
TitelCurriculum Planning as It Should Be.
Quelle(1971), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Community Involvement; Curriculum Design; Curriculum Development; Curriculum Guides; Educational Improvement; Speeches; Student Centered Curriculum; Student Participation
AbstractThis speech suggests some of the weaknesses in current curriculum planning and offers suggestions for its improvement. The speaker argues that current curriculum planning places too much emphasis on subject curriculum. For successful curriculum planning, the author supports these goals: (1) development of the self-directing, continuing learner; (2) active participation by the learner in planning his own curriculum in an open process that eliminates the "hidden curriculum"; (3) progression by the learner along a series of curriculum continuums, each within a curriculum domain rather than up an educational ladder; and (4) development of the school as a management center for curriculum and instruction rather than as a self-contained locus of schooling. The author describes in detail the processes of curriculum planning as they should be, emphasizing the need for cooperation among professionals, citizens, and students. (JF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: