Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Norval C., Jr.
TitelCognitive Style and Inquiry Strategy: A Five Year Study.
Quelle(1972), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Ability; Cognitive Development; Cognitive Measurement; Cognitive Processes; High School Students; Inquiry; Instructional Innovation; Intellectual Development; Problem Solving; Teaching Methods
AbstractThe author examines the effectiveness of the Inquiry Strategy method which he hypothesizes to be useful in developing an analytical cognitive style. Ninety-two subjects from four, large urban high schools were involved. Forty-two were experimental, having received 2-3 years of Inquiry Strategy exposure in their late elementary or early junior high years. The other 50 S's were comparisons whose science teaching had been exclusively conventional. From this subject pool, both a longitudinal group and a cross-sectional group were formed. The Sigel Cognitive Style Test was used to assess the subjects' style of categorization. Results indicate that: (1) the Inquiry Process has a significant effect on a student's analytical ability; and (2) these effects are fairly persistent over a period of five or six years. Implications are discussed. (TL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: