Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdkins, Dorothy C.; Ballif, Bonnie L.
InstitutionHawaii Univ., Honolulu. Coll. of Education.
TitelA New Approach to Response Sets in Analysis of a Test of Motivation to Achieve. A Section of the Final Report for 1969-70.
Quelle(1970), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Need; Childhood Attitudes; Correlation; Factor Analysis; Grade 1; Grade 2; Hawaiian; Item Analysis; Motivation; Objective Tests; Preschool Children; Projective Measures; Response Style (Tests); Responses; Self Concept; Self Evaluation; Test Reliability; Testing Problems
AbstractGumpgookies, an objective-projective test of school achievement motivation for children 3 1/2 to 8 year, was reduced from 100 to 75 items following extensive factor analyses. This revised test attempted to dissipate the effects of response sets of the subjects and was prepared in three versions--an individual form, a group form for non-readers, and a group form for readers. However, the problem of response sets remained, and therefore a factor analytic procedure was devised to partial response sets out of an item intercorrelation matrix, resulting in a program that yielded orthogonal factors that are completely uncorrelated with the response set scores. (Author/MS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: