Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPiele, Philip K.
InstitutionOregon Univ., Eugene. Center for Advanced Study of Educational Administration.; ERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelConflict Management in Education. ERIC/CEM Research Review.
Quelle(1971), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior Theories; Boards of Education; Conflict Resolution; De Facto Segregation; Decision Making; Literature Reviews; Problem Solving; Public Relations; School Community Relationship; Teacher Administrator Relationship; Teacher Associations
AbstractBecause conflict has become a pervasive element within the school environment as well as in the larger community, this review, based on reports abstracted in RIE, focuses on conflict management. Such management seeks and uses ways to understand and deal with the differing opinions, needs, and ideas that are a part of the contemporary school. The documents reviewed discuss such issues as (1) the conflicting perceptions of administrators and teachers, (2) the operational procedures of school boards in relation to community resources, and (3) the interracial conflict in urban schools. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: