Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Wayne V.
TitelStrategy Differences Between Reflective and Impulsive Children.
Quelle(1971), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Conceptual Tempo; Elementary School Students; Problem Solving; Productive Thinking; Responses; Matching Familiar Figures Test
AbstractIn an investigation of search strategies, it was predicted that reflective children would have developmentally more mature problem-solving strategies than impulsive children, and the presence of these strategies would be found in both 6- and 8-year-old subjects. From a sample given the Matching Familiar Figures Test, half of the 20 boys and 20 girls at each age level were classified as reflective and half as impulsive. Subjects were then administered a marble game task patterned after a 3-choice probability learning task. Strategies of guessing patterns were recorded. Analyses of the several possible task strategies substantiated the study's hypotheses with the 6-year-old sample, but not with the 8-year-old sample. The lack of significant findings with the older group was attributed to task inappropriateness for the 8-year level. (Author/MS)
AnmerkungenWayne V. Adams, Department of Psychology, Colgate University, Hamilton, New York 13346
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: