Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Organization on Legal Problems of Education, Topeka, KS.
TitelCritical Issues in School Law.
Quelle(1970), (202 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterActivism; Board of Education Policy; Bus Transportation; Collective Bargaining; Decentralization; Desegregation Methods; Employment Problems; Land Use; Legal Problems; Minority Groups; School Law; State Church Separation; Strikes; Student Rights; Tenure
AbstractThis report contains the proceedings of the 1970 NOLPE annual meeting. Topics covered in the report include (1) the use of the strike in schools, (2) employer-employee relations, (3) desegregation through busing, (4) disparities in educational resources, (5) problems of land utilization, (6) parents rights with respect to the school curriculum, (7) special problems of land utilization, (8) the nontenured teacher and the Civil Rights Act of 1871, (9) legal and practical implications of decentralization, (10) student dissent, (11) church-State relations, (12) the legal status of student teachers, and (13) integration or segregation of "other" minority groups. (Author/JF)
AnmerkungenThe National Organization on Legal Problems of Education, 825 Western Avenue, Topeka, Kansas 66606 ($7.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: