Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBates, R. C.
Titel"Cooperative Research: The Curse or the Cure?"
Quelle(1971), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrators; Board Administrator Relationship; Boards of Education; Collective Bargaining; Communication Problems; Educational Finance; Educational Innovation; Educational Research; Instructional Improvement; Policy Formation; Public Education; Speeches; New York
AbstractThis address reviews the current status of the Central School Boards Committee for Educational Research (CSS) as seen by administrators and board members of central school districts. Two areas of concern involve (1) a breakdown of communications between this organization and school districts because of the substantial personnel turnover in the districts, and (2) some issues that confront administrators and board members such as the need for updating instruction, a preoccupation with professional negotiations, a need to clarify and strengthen board-administrator relationships, and the continuing problem of school finance. District support of the statewide committee and utilization of its major research projects are suggested as two possible solutions to these problems. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: