Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAker, George F.; Powell, Toni
InstitutionFlorida State Univ., Tallahassee.
TitelDeveloping and Managing Adult Basic Education Programs.
Quelle(1970), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Guides; Administrator Responsibility; Adult Basic Education; Program Administration
AbstractThis book is designed for Executive Directors in Adult Basic Education, delineating his various roles and responsibilities. Although his primary responsibility is related to his administrative or managerial role, other roles which he shares in common with the instructional staff are: as teacher or educator, as planner, as evaluator, and as Action Researcher. The responsibilities of the Executive Director for program development are: (1) determining the needs of the target population and determining project goals; (2) translating goals and needs into specific objectives; (3) recruiting, selecting, and training staff; (4) program promotion and student recruitment; (5) in-service training and staff development; (6) program implementation; (7) provision of instruction; (8) evaluation; and (9) program modification in accordance with evaluation results. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: