Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLewis, Michael; Johnson, Norma
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelWhat's Thrown Out with the Bath Water: A Baby?
[Report No.: ETS-RB-70-35
Quelle(1970), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttention Span; Bias; Experimental Groups; Infant Behavior; Infants; Research Methodology; Research Problems
AbstractThis study investigated the common practice in infant research of eliminating from reported data large numbers of subjects who prove uncooperative (sleepy, fatigued, fussy) during the experiment. It was suggested that these excluded infants constitute a special class of subjects and that the inclusion of their data would greatly alter the research results. Subjects compared were 37 3- to 6-month-old infants, 15 of whom were unable to finish the experiment sessions. Two visual and two auditory tests were administered and measured according to fixation time and cardiac deceleration. Activity data were collected by use of an infant stabilimeter. Results demonstrate that infants unable to complete the experiment show different attentive patterns from those able to complete the sessions. The findings suggest that elimination of large numbers of infants may result in serious biasing of obtained data. (Author/AJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: