Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeherissey, Barbara L.
InstitutionFlorida State Univ., Tallahassee. Computer-Assisted Instruction Center.
TitelThe Development of a Measure of State Epistemic Curiosity.
[Report No.: TM-34
Quelle(1971), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnxiety; Curiosity; Learning; Measurement Instruments; Performance Factors; Psychological Evaluation; Psychological Patterns; Psychometrics
AbstractA State Curiosity Scale (SCS) was developed to be a self-reporting measure of a student's level of specific epistemic curiosity aroused by learning materials. The state of epistemic curiosity was conceptualized as a transitory emotional or motivational condition of the student, the arousal level of which was expected to vary across time, both with the nature of the specific learning task and the student's personality characteristics. A high curiosity state level has been found to overcome a high anxiety level and thus to improve the conditions for learning. In order to assess the reliability and validity of the SCS two empirical studies were conducted with undergraduate students. The results of these studies, along with other supporting evidence indicated that the SCS was potentially a valid measure of state curiosity. (JY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: