Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVogt, Thomas (Hrsg.)
InstitutionConsortium of Professional Associations for the Study of Special Teacher Improvement Programs.
TitelFive Levels of Incompetence. Higher Education, Teaching, and the Education of Teachers. Report of the Grove Park Institute (June 10-15, 1969).
Quelle(1968), (265 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnthropology; Economics Education; Educational Improvement; Educational Innovation; Geography Instruction; History Instruction; Industrial Arts; Institutional Role; Mathematics Education; Political Science; Professional Associations; Psychology; Role Perception; Science Education; Second Languages; Sociology; Teacher Education; Teaching; Universities
AbstractThis report contains nine papers presented at a conference on methods of improving teaching and teacher education and the role of the universities and professional societies in this effort. The speeches are divided into five sequential levels of "incompetence," denoting increasing involvement and experience with the problem. The report also includes the final recommendations and proposals for action by representatives of each of eleven professional societies. Associations represented in this section include: the American Anthropological Association, American Association for the Advancement of Science, Association of American Geographers, American Economic Association, American Historical Association, American Industrial Arts Association, American Psychological Association, American Political Science Association, American Sociological Association, Modern Language Association (English), and Modern Language Association (Foreign Languages). (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: