Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLipton, Gladys C. (Hrsg.); Spaar-Rauch, Virginia (Hrsg.)
InstitutionAmerican Association of Teachers of French.
TitelFLES: Patterns for Change. A Report by the FLES Committee of the American Association of Teachers of French.
Quelle(1970), (128 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAnthropology; Audiolingual Methods; Audiovisual Aids; Audiovisual Instruction; Educational Innovation; Educational Theories; Elementary Education; FLES; Inservice Teacher Education; Instructional Innovation; Language Instruction; Language Programs; Language Teachers; Modern Languages; Second Language Programs; Teaching Methods
AbstractThis annual report considers major changes in education in general and offers numerous suggestions to FLES teachers, supervisors, and administrators for revamping current FLES programs in the light of current socioeconomic pressures. Articles pertaining to two broad areas--alternatives in FLES programs and in training FLES teachers--include: (1) "FLES in Louisiana--Progress and Promise." (2) "Suggested Application of Innovations to FLES Programs," (3) "Innovations, the Changing Goals of Education and FLES," (4) "Common Goals of FLES and Anthropology," (5) "In the FLES Classroom-A Change in Approach," (6) "The Preparation of FLES Teachers," (7) "The FLES Teacher and Audio-Visual Equipment and Materials," and (8) "In-Service Training for the FLES Teacher." The names and addresses of members of the FLES Committee of the American Association of Teachers of French for 1970 are listed. (RL)
AnmerkungenMLA Materials Center, 62 Fifth Ave., New York, N.Y. ($4.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: