Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBeyer, Barry K. (Hrsg.); Penna, Anthony N. (Hrsg.)
InstitutionNational Council for the Social Studies, Washington, DC.
TitelConcepts in the Social Studies.
Quelle(1971), (101 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConcept Formation; Concept Teaching; Critical Thinking; Curriculum Development; Elementary Education; Fundamental Concepts; Geography Instruction; History Instruction; Induction; Inquiry; Secondary Education; Social Studies; Spiral Curriculum
AbstractThese selections were chosen to give practical, understandable answers to several questions concerning concept teaching. What are concepts? Why teach them? How can concepts be taught? What are the implications of teaching? Here concept teaching implies: 1) developing the learners ability to conceptualize; 2) evolving more complex conceptualization; 3) teacher articulation of concepts, and being aware of previously learned concepts; 4) developing inquiry-teaching strategies; 5) evaluating teaching through the learners concept application; and, 6) using many types of media and personal experiences. With changes in the framework of the traditional social studies classroom and curriculum using sequential topically organized courses or a spiral curriculum organization, a concept-oriented curriculum can be facilitated. It is necessary, however, to limit the number of concepts to be learned, and to limit the amount of content for the purpose of depth studies. In this way concept learning can be facilitated at any grade level. Parts of the Syracuse University Social Studies Curriculum and the Illinois Curriculum are reproduced for illustration. (VLW)
AnmerkungenNational Council for the Social Studies, 1201 Sixteenth Street, N.W., Washington, D.C. 20036 ($2.25)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: