Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJay, Charles (Hrsg.); Castle, Pat (Hrsg.)
InstitutionIllinois State Office of the Superintendent of Public Instruction, Springfield.
TitelFrench Language Education: The Teaching of Culture in the Classroom.
Quelle(1971), (130 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArea Studies; Articulation (Education); Cultural Background; Cultural Education; Educational Objectives; Evaluation Methods; FLES; Foreign Culture; French; Instructional Program Divisions; Language Instruction; Modern Languages; Relevance (Education); Second Language Learning; Student Attitudes; Student Motivation; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractEleven articles focus on the necessity of including cross-cultural studies in language programs in American schools. The notion of culture, it is emphasized, must not be seen as the narrow study of literature, art, music, and philosophy. The articles include: (1) a one act tragedy on the omission of cultural studies in secondary schools, (2) teaching of French culture, (3) culture in FLES programs, (4) culture and student motivation, (5) French music and the mini-lesson in culture, (6) culture at the university level, (7) culture-wide values and assumptions as essential content for levels 1 to 3, (8) a modern college curriculum in French studies, (9) testing and teaching auditory comprehension with pictures, (10) French culture and civilization for high school students, and (11) experiencing culture in the classroom. Several French songs are included. The 1969 Bloomington Conference "An Explanation of 'Levels' of Competence in Foreign Language Learning in French--Levels 1, 2, 3" is found in the appendix. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: