Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFindley, Warren G.; Bryan, Miriam M.
InstitutionGeorgia Univ., Athens. Coll. of Education.
TitelAbility Grouping: 1970 -- I. Common Practices in the Use of Tests for Grouping Students in Public Schools.
Quelle(1970), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Ability Identification; Administrator Attitudes; Age Grade Placement; Classification; Criteria; Grouping (Instructional Purposes); Homogeneous Grouping; Lower Class Students; Minority Groups; Public Schools; School Districts; Teacher Attitudes
AbstractThe history of ability grouping, especially since 1920, is reviewed and three recent surveys on its use are described. Current data was collected from school officials in all states concerning: the grade levels at which grouping is used; the length of time it has been used; the bases on which students are assigned to groups; the number of students involved; the percentage of these students from low socioeconomic backgrounds; the percentage of these students who are non-white; and what the respondee considers are the advantages and disadvantages of grouping. Teacher preferences are summarized. The data is reported in detail and the questionnaire employed is included. See TM 000 502-504 for descriptions of Parts 2-4 of the study. (PR)
AnmerkungenDr. Morrill M. Hall, Director, Center for Educational Improvement, College of Education, University of Georgia, Athens, Georgia 30601. Identify the title and the part needed (Single copies)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: