Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrang, Harold R.
TitelAn Automated Approach to Remedial Reading.
Quelle(1971), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Audiovisual Instruction; Autoinstructional Aids; Computer Assisted Instruction; Disadvantaged Youth; Grade 6; Individual Instruction; Reading Difficulties; Reading Programs; Reading Research; Reinforcement; Remedial Reading; Teaching Machines; Tutorial Programs
AbstractThe effectiveness of one-to-one tutorial elements was tested in an automated reading program possessing objectives similar to those in the Instructional Objectives Exchange (IOX) and a self-contained reward system. Twenty-one sixth-grade retarded readers from poverty backgrounds constituted three groups equated on reading proficiency. Groups were randomly assigned A, B, and C. Students followed a test-instruction-test progression through five units. Only instruction differed for the three groups. Group A received specific audiovisual reading tutoring; Groups B and C received trial-and-error training in reading and math, respectively. Group A showed substantial gains in untimed reading accuracy over the other groups, especially on standardized tests. Group B showed a significant increase in reading speed while maintaining accuracy; Group C showed little improvement. Future research is planned to determine whether the tutors can serve as active monitors of students' work in textbooks, workbooks, or other classroom instructional media. References are included. (Author/DH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: