Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEash, Maurice J.
TitelA Curriculum Evaluation of an Academy for Black Drop Outs: The Alternatives in an Alternative School.
Quelle(1971), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlacks; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Dropout Programs; Dropouts; High School Students; High Schools; Inner City; Instructional Design; School Size; Urban Schools; Urban Teaching; Illinois
AbstractThis paper reports the results of a comprehensive curriculum evaluation of an academy founded to assist black drop-outs. Designed to determine the effects of the educational program on the student body and to lay bare the major constructs in the instructional and curriculum designs, the study employed a modified Shufflebeam curriculum evaluation model. Eleven major data sources were utilized which allowed comparisons to be made with data on comparable public school populations, as well as within the group comparisons. The findings raise questions about current emphasis on size of schools and instructional and curriculum designs of present inner-city educational programs. [Not available in hard copy due to marginal legibility of the original document.] (Author/JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: