Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPettibone, Timothy J.; Petrosko, Joseph M.
InstitutionNew Mexico State Univ., Las Cruces. Bureau of Educational Research.
TitelA Comparative Approach to Teaching World Cultures.
Quelle(1970), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArea Studies; Comparative Analysis; Cross Cultural Studies; Cultural Awareness; Curriculum Evaluation; Experimental Curriculum; Instructional Innovation; Non Western Civilization; Secondary Education; Teaching Methods; World History
AbstractAn experiment was performed to test the effectiveness of a comparative approach of teaching world cultures to secondary school students. With the comparative approach, cross-cultural comparisons are employed rather than the traditional presentation of one culture at a time. It was hypothesized that students receiving a comparative curriculum would perform better than conventionally taught students on two indices. As expected, comparative students did perform significantly better on a test of course content. However, no effect upon cultural openmindedness of students occurred as a result of a comparative approach. Discussion centered on practical problems of implementing an innovative world cultures curriculum. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: