Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWade, Harmon V.
InstitutionNew York Univ., NY.
TitelA Case Study of the Role of a Superintendent of Schools in District-Wide Curriculum Development in Modern Mathematics and Science Education and an Evaluation of Resulting Educational Outcomes.
Quelle(1968), (206 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum; Curriculum Development; Doctoral Dissertations; Evaluation; Mathematics Education; Science Education; Superintendents
AbstractReported are the results of a study designed to (1) conceptualize the role of a superintendent, (2) describe the author's experience in developing curriculum as a superintendent, (3) evaluate pupil progress in mathematics and science by comparing standardized test scores over a four-year period, and (4) evaluate teacher professional growth by self evaluation techniques. It was concluded that the students had either maintained or increased their academic proficiency, and that the employment of a curriculum specialist in science and mathematics education played a vital role in the success of the program. (RS)
AnmerkungenUniversity Microfilms, 300 North Zeeb Rd., Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 69-11,783, Microfilm $3.00, Xerography $9.45)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: