Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoetker, James; und weitere
InstitutionCEMREL, Inc., St. Ann, MO.
TitelStudies: Educational Laboratory Theatre Project, 1966-70. Final Report.
Quelle(1970), (267 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlumni; Attitudes; Audiences; Bias; Black Students; Drama; Dramatics; Educational Objectives; English Instruction; Field Studies; Instructional Materials; Racial Relations; Secondary Education; Social Attitudes; Student Reaction; Theater Arts
AbstractThis second volume of four which comprise the final report on the Educational Laboratory Theatre Project (1966-1970) is composed of the following chapters: (1) The End-of-the-Project Questionnaire: Additional Analyses; (2) Alumni Clubs; (3) The Curriculum Portfolios and Teachers' Uses of Them; (4) Drama in the Secondary English Class; Actor and Educator Objectives; (5) Students' Objectives for Drama in the Secondary School; (6) Summary of the Experimental Study of Relationships Between Classroom Study of Drama and Attendance at the Theatre; (7) A Study of the Effects of the New Orleans Touring Show (1969); (8) An AUDIENCE Reaction Study; (9) A Review of Literature on Prejudice, Identification, Interraciality and Attitude Change; (10) Students' Semantic Differential Ratings of Elements of an Interracial Theatre Production; (11) Three Studies of the Preferences of Students of Different Races for Actors in Interracial Theatre Productions; and (12) The Responses of Black and White Students to Photographs of an Interracial Dramatic Situation. (See also TE 002 126, TE 002 128, and TE 002 129.) (MF)
AnmerkungenVerna Smith, CEMREL, Inc., 10646 St. Charles Rock Road, St. Ann, Mo. 63074 ($2.60)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: