Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTom, Allan
InstitutionWashington Univ., St. Louis, MO.
TitelAn Approach to Selecting Among Social Studies Curricula; An Occasional Paper of the Metropolitan St. Louis Social Studies Center.
Quelle(1969), (100 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliographies; Content Analysis; Course Evaluation; Curriculum Evaluation; Elementary Education; Evaluation Methods; Models; Secondary Education; Social Studies; Systems Analysis; Textbook Evaluation
AbstractThe rationale for developing this model is based on the idea that the Office of Education sponsored curriculum projects will in the near future produce a considerable number of choices for school districts across the nation. The model is meant to be used to analyze K-12 social studies curricula. It contains questions in four areas: 1) curricular intent, 2) measurement of the achievement of that intent, 3) validity of the content, and 4) the mechanics of implementation. The answers to the questions will then provide a guide to the selection of one curricula over another. A four page bibliography is provided. (CWB)
AnmerkungenCentral Midwestern Regional Educational Laboratory, Inc., 10646 St. Charles Rock Road, St. Ann, Missouri 63074 ($1.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: