Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSalomon, Gavriel (Hrsg.); Snow, Richard E. (Hrsg.)
InstitutionIndiana Univ., Bloomington. School of Education.
TitelCommentaries on Research in Instructional Media. An Examination of Conceptual Schemes.
Quelle46 (1970) 5, (206 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiovisual Aids; Bulletins; Cognitive Processes; Communications; Educational Development; Educational Technology; Film Study; Learning Theories; Media Research; Perception; Television Research
AbstractPapers which explore the aspects of current work in instructional technology and promote research and development in the field are collected in this bulletin. An introductory paper provides some general perceptives on the current state of instructional technology in relation to the contemporary educational scene and the various problems and challenges for instructional media. Eight papers enter into some of the various issues and areas involved in research on media: interaction, cognition, aptitude, expression, perception, and learning theories. The final papers in the volume offer a summary and overview discussion of problems, as well as pose possibilities for future research. (Author/JY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: