Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWheelbarger, Johnny J.
InstitutionVirginia Univ., Charlottesville. School of Education.
TitelAn Investigation of the Role of Pictorial Complexity in Visual Perception.
Quelle(1970), (94 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiovisual Aids; Color; Doctoral Dissertations; Illustrations; Nonverbal Learning; Pictorial Stimuli; Realism; Slides; Visual Learning; Visual Stimuli
AbstractSeveral theories in audiovisual education hold that learning from a visual illustration is directly related to the realism of the visual aid. In order to test this theory, five treatment groups were established. All groups were pretested, taught the same unit of instruction, and posttested. Four groups saw slide sequences in which were viewed illustrations with a different degree of realism: line drawing (black and white), line drawing (color), shaded drawing (black and white), and a shaded drawing (color). The fifth group saw a slide presentation with words only. The results of the study showed no significant difference among the five groups in learning achievement. The only significant difference observed was that the high IQ students who received the verbal-only treatment tended to score lower on the recognition test. (JY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: