Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRiessman, Frank
InstitutionRandolph (A. Phillip) Educational Fund, New York, NY.
TitelNew Careers, A Basic Strategy Against Poverty.
Quelle(1967), (29 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Vocational Education; Career Opportunities; Educationally Disadvantaged; Employment Opportunities; Federal Programs; Job Development; Labor Utilization; On the Job Training; Poverty Programs; Promotion (Occupational); Self Help Programs; Unemployment
AbstractThe New Careers concept involves helping the disadvantaged to help themselves by offering them entry level jobs with the opportunity for training and advancement. New Careers provides the means to upgrade from entry level to professional occupations, with time made available during the work day for the education and training necessary for advancement. A definite hierarchy is established, with specific tasks and educational requirements defined for each level, so that no job is a dead-end job. This program not only provides new jobs protected against automation, but it helps the professions involved as well, by relieving critical manpower shortages and freeing professionals for more creative work. (BH)
AnmerkungenA. Philip Randolph Educational Fund, 260 Park Avenue South, New York, New York 10010 ($.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: